przy-ziemne

przy-ziemne

30 maja 2017

Notatka od-ZWIERZĘCA

Dzisiaj oddaję cały wpis naszym zwierzakom. Niektórzy przedstawiciele swoich gatunków dali nam możliwość pokazania, jacy są piękni.

Podczas codziennych obowiązków okołozwierzęcych dużo do nich gadam, czasem nakrzyczę, przytulam się, miziam, czochram, wyczesuję, robię przeglądy futer, piór, odnóży itd.

Ale bardzo rzadko zdarza mi się tak po prostu je podziwiać.
Oto wybrańcy:

Piorun
Feliks
Gołąbka
Junior
Różyczka
Magda
Vanilia
Staś
Saba
Biegus
Biegunka
Pepita (imię zapożyczone od niegdysiejszej kury Tupai:))
Wacław
Barwinka
Hidegarda
Jastrząbka
Jastrząbka 2 x

Do studia fotograficznego w stodole nie dała się wprowadzić Hopka - nasza jałówka-jerseyka, która jest totalnym przeciwieństwem stereotypu spokojnej, łagodnej, melancholijnie przeżuwającej krowy.

I o dziwo, choć wydawało się, że koty będą najłatwiejszymi modelami - odmówiły pozowania. Pokażę je przy innej okazji, w innym anturażu.

Za zdjęcia i zorganizowanie studia fotograficznego dziękuję d.z.

19 komentarzy:

  1. Oj, Bazylio... rzuciłam się na ten wpis, a tu... tylko jedna owieczka? Gdzie reszta?! ;)
    Tak, tak, rozumiem, że odmówiły wprowadzenia do studia :D
    No cudne te Twoje zwierzaki, cudne są i kochane. Piękne portrety :) Ściskam Was czule ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję, że nie ma więcej owieczek, bo to w końcu trzon naszej hodowli. Ale większość była w stanie okołoporodowym i nie miałam serca ich męczyć, nawet dla Sztuki:) My też czule! Niech się Wam darzy!

      Usuń
  2. Jakie przepiekne portrety przepięknych zwierząt. Wzruszyłam się patrząc na nie. Tu Wacław, tam Piorun, Feliks, Różyczka, Saba ze Stasiem. Cały zwierzyniec. No i Hilda moja maleńka. Pomagałam jej przy pierwszym porodzie. Nigdy nie zapomnę. Bardzo serdecznie pozdrawiamy całe stado.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hilda jest wyjątkową owcą. Cierpliwa i mądra, taką wewnętrzną mądrością. W tym roku miała trojaczki i zdecydowała karmić dziewczynki, a Hipolit przeszedł na butelkę. Mimo to wie, że Hilda jest jego mamą i zawsze trzymają się razem. Uściski gorące!

      Usuń
  3. Bardzo profesjonalnie. A zdjęcia Bazylii fotograf nie uczynił?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś ludzka gęba nie bardzo by tutaj pasowała:)

      Usuń
    2. Człowiek też zwierzę.

      Usuń
    3. Niby tak, tylko czy takie interesujące? Pomyślimy, przy innej okazji:)

      Usuń
  4. Kurki :) Poznaję i nawet poczułam się jakbym zobaczyła dawno nie widzianych przyjaciół :) Kto by pomyślał, że czeka je kariera modelek ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurki od Ciebie to bardzo wytrawne modelki - dużo bardziej oswojone i cierpliwe niż moje dzikuski:)

      Usuń
  5. Przepiękne zwierzaki, nie mówiąc o zdjęciach! Chociaż też mam niedosyt, ale rozumiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że każda mordka zasługuje na uwiecznienie, ale nie było takiej możliwości. Poza tym lepszy niedosyt niż odwrotnie :) Serdeczności!

      Usuń
  6. Izo, cudne te zwierzaki ! Ile czasu zajmuje Ci praca przy nich ? Sąsiad ma ( po wykoceniach) co najmniej 40 owiec. Pracuje przy nich ok. 3/4 dnia. Sieje im owies, kupuje ziemniaki, buraki, marchew. Siano też, oczywiście, z okolicznych łąk. Kupił już cały sprzęt do orania, siania itp. Czym karmisz te ślicznotki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje owce widocznie mniej wymagające są. Jedzą trawę w sezonie trawowym i siano zimą. Reszta dobytku różnie, ziarna różne, sałatki warzywne. Kurkom gotuję i przyrządzam specjalną mieszankę z ziemniaków, ziół, zmielonych skorupek z jaj, zimą dodatkowo jakieś utarte warzywko do tego. Ale mam naprawdę dobre jaja:) Pastwisko mamy spore, siano zbieramy sami, zbóż nie uprawiamy, tylko kupujemy od znajomych. Warzywa częściowo mamy swoje, a częściowo też musimy dokupić. Często udaje się też jakiś barter i to jest najlepsza forma:) Serdeczności!

      Usuń
  7. Przepiekne portrety, jestem pod wrazeniem. Pozdrawiam Ciebie i całą gromadkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekażę dalej:) Nie stęskniłaś się już trochę za zwierzakami? Jakby co, to wiesz...

      Usuń
  8. Gratuluję pięknej gromadki, urokliwi modele. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękni, cudni. Nie mogę się napatrzeć i te imiona :)

    OdpowiedzUsuń